Koeling

In de kart gebruiken wij vooral waterkoeling om alle componenten die warm worden te koelen. Wij hebben achter op onze kart een grote radiateur hangen die de koelvloeistof afkoelt door middel van rijwind. Onze motor, frequentieregelaar en de accu worden allemaal watergekoeld. Het koelvloeistof wordt via een pomp door het hele systeem gepompt.


Uitbreiding

Ondertussen zijn wij nu druk bezig met het uitbreiden van ons koelsysteem. Sinds kort wordt ook de accu watergekoeld. Het probleem waar we tegen aanliepen is dat ons oude koelsysteem dat niet aankon. Om die reden gaan wij een extra radiateur plaatsen samen met een extra waterpomp. Hierdoor hebben wij meer koelcapaciteit en zorgen wij ervoor dat alle temperaturen niet te hoog worden.

 

Hier voeren wij een test uit om te simuleren of waar onze nieuwe radiateur geplaatst zal worden.



Eigen creatie!

Voor de koeling van de frequentieregelaar hebben wij zelf een koelplaat ontwikkeld. Door deze koelplaat wordt het koelvloeistof gepompt om zo de warmte van de frequentieregelaar op te nemen. Nadat wij meerdere designs hadden gemaakt hebben we besloten om 1 design te behouden en vervolgens te testen. Tijdens het testen is de nieuwe koelplaat ons erg bevallen. Waar de temperatuur eerst 70°C is dat nu nog maar 30°C.